Om lokalpartiet

Hurum Arbeiderparti ble stiftet i 1908. Hurum Arbeiderparti er Kommunepartiet for Arbeiderpartiet i Hurum og er Hurums største lokalparti med ca. 120 medlemmer. Ved kommunevalget 2015 fikk Hurum Arbeiderparti en oppslutning på 28,7 % som er en tilbakegang fra forrige kommunevalg med 1,4 % og et stemmeantall på 1253. Dette gav partiet 8 representanter i kommunestyret i perioden 2015-2019.

Leder for Hurum Arbeiderparti er:

Roger Harstad Olsen, Skoledalen 28, 3482 Tofte. Epost: post@privaten.no, mobil: 957 52 365

Nestleder i Hurum Ap og i kommunestyregruppa er: Gerd Eva Volden. Epost: gevolden@frisurf.no, mobil: 977 95 223

Hurum Aps kommunestyregruppe 2015-2019 er:

1. Ivar Granum, 2. Gerd Eva Volden, 3. Roger Olsen, 4. Eline Bakke, 6. Jostein Sjaavaag, 7. Thomas Hatten, 8. Frida Vesseltun

Hurum Aps vararepresentantene 2015-2019 er: 1. Knut Morten Sørli, 2. Børre Holen, 3. Gunn Bjerkelund, 4. Vijay Kumar Sangar, 5. Lise Bergum, 7. Monica Sjaavaag, 8. Liv Henne Aas, 9. Ørnulf Jahren, 10. Ole Jo Søbye, 11. Margareth Wrålid

Innvalgt representant 5. Andreas Brosø og vararepresentant 6. Inger Marie Hennie Nilsen (*) utmeldte av Ap i 2016.

Gruppeleder er: Ivar Granum. Epost: ivgranu@online.no, mobil: 992 17 901

Arbeiderpartiet samarbeidet med SV ved konstitueringen av kommunestyret for perioden 2015-2019.

Vedlagt er oversikt over APs representanter etter konstituering 2015