_ Pr. i dag er det ingenting som tilsier at Hurum Ap skal endre sitt syn i kommunereformsaken, sa Roger Olsen, leder i Hurum Ap, i sin velkomsttale på dagens 1. mai arrangementet på Tofte

original

Hurum Aps kommuneprogram for 2015-2019 sier at: Vi ser for oss at Hurum kommune forblir en selvstendig kommune i fremtiden og at «Hurum skal være en selvstendig kommune». Hurum arbeiderparti har gått inn for at vi i Hurum avholder Rådgivende folkeavstemming den 9. mai 2016, og vi har i forarbeidet frem mot avstemmingen bidratt aktivt i arbeidet med å få frem ulike alternativer innbyggerne skal få stemme over.

Imidlertid mener Hurum arbeiderparti at ”Hurum alene” er underkommunisert i prosessen og alternativet er dårlig beskrevet i kommunens dokumenter i saken. Slik det fremkommer pr i dag vektlegges regionoppgaver, og regionreformen kommer i etterkant av kommunereformen.

Vårt syn er at pr. i dag er det ingenting som tilsier at Hurum Ap skal endre sitt syn i kommunereformsaken

Men, vi ønsker å ta innbyggernes valg i folkeavstemningen på alvor. Så vi håper på stor deltagelse i folkeavstemmingen og vi har invitert til medlemsmøte på Privaten Cafe i Holmsbu torsdag 12. mai kl 19.00 med tema: Etter folkeavstemming - hva nå? Hvilke råd gir vi våre folkevalgte i Hurum nå etter at resultatet av folkeavstemmingen er kjent?

HAP-Styret

v/Leder Roger Olsen

Kontakt leder Roger Olsen - Tlf: 95752365 eller epost: post@privatencafe.no

Se invitasjon medlemsmøte - her:

Se Kommuneprogram 2015-2019 - her: