Hans-Christian Gabrielsen kommer til Tofte 1. mai

LOs nestleder Hans-Christian Gabrielsen er hovedtaler på årets tradisjonelle 1. mai arrangement på Tofte, Tofte samfunnshus. I år ønsker vi velkommen fra kl. 14:00-16.30.

Hans-Christian Gabrielsen, nestleder LO

_ Vi er oppriktig stolt over at LOs nestleder Hans Christian kommer og er hovedtaler, sier Hurum Aps leder Roger Olsen. Dette blir utrolig stort og nesten symbolsk. Hans-Christian startet som prosessarbeider og tillitsvalgt ved Tofte industrier og nå forventes han å bli ny LO leder i mai 2017.

Hovedparole for årets arrangement er:

Trygge jobber – Nytt flertall

Arrangementet på Tofte samfunnshus er et samarbeid mellom: Fagforbundet i Hurum, Engene Arbeiderforening, Skolenes Landsforbund i Hurum, Hurum SV og Hurum Ap.

Programmet inneholder også konsert med Tofte musikkorps, allsang, appell og en enkel servering.

1 mai 2017 i Hurum

Om Hans-Christian Gabrielsen:

Hans-Christian Gabrielsen, født i 1967 er fra Slemmestad i Røyken og startet med å ta fagbrev som prosessoperatør på Tofte Industrier og han var mange år aktiv som ungdomstillitsvalgt, nestleder og leder i Tofte og Hurum Fagforening (avdeling 426). Han var ansatt i Tofte Industrier fra 1984-1995.

Gabrielsen ble ansatt i Fellesforbundet i 1996, og jobbet i Forhandlingsavdelingen og Ledelsessekretariatet før han i 2003 ble valgt til 2. nestleder i Fellesforbundet. Han ble valgt til 2. nestleder på LO-kongressen i 2013, og ventes nå å overta som LO-leder på LOs 34. ordinære kongress i mai 2017.

Sist han var hovedtaler på 1. mai på Tofte var i 2009, mens han var 2. nestleder i Fellesforbundet. Hans-Christian Gabrielsen var medlem av Røyken kommunestyre for Arbeiderpartiet fra 1995 til 2003. Han var leder av Røyken Arbeiderparti fra 1999-2001, nestleder i Buskerud Arbeiderparti fra 2001-2004. Han har vært medlem av landsstyret i Arbeiderpartiet og av partiets EU-utvalg.

Se også link: Her er den nye LO-lederen – i VG 23.11.16